تنها با تمرین می‌توان به مهارت کنترل و خنثی کردن خشم دست‌یافت

2 اسفند 1395
کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه عنوان داشت: همه ما در طول زندگی خشمگین می‌شویم و نباید فراموش کرد تا زمانی که تمرین نباشد، نمی‌توان به مهارت کنترل و خنثی کردن خشم دست‌یافت.

فاطمه زیارتی افزود: خشم جزء دستگاه روانی انسان است و احساسی طبیعی است، بعضی افراد شبیه دیگ جوشانند، با کمترین و کوچک‌ترین چیزی به‌شدت عصبانی می‌شوند و در بین دوستان و آشنایان به عصبانیت معروف هستند، برعکس بعضی‌ها در موقعیت‌های نادری عصبانی می‌شوند.
وی ادامه داد: اژدهای خشم یک موجود اساطیری نیست که در افسانه‌ها به دنبال آن باشیم، در هر موقعیت خشم برانگیزی، می‌توانید هیبت نامتناسب این اژدها را ببینید، ولی هرگاه که بتوانید با موقعیت خشم برانگیز قاطعانه رفتار کنید، احساسی که در ما به وجود خواهد آمد، دال بر این است که اژدهای خشم مغلوب توانمندی‌های ما شده است.
این کارشناس تصریح کرد: شدیدترین حالت خشم این است که هم افکار هم احساسات و هم رفتار ما متمرکز بر موضوع خشم شود و اگر سعی نکنیم با روش‌های خنثی کردن، خشم خود را کنترل کنیم هر سه جز دستگاه روانی ماتحت تأثیر خشم قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره بهروش‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت خنثی کردن خشم افزود: روش‌های بلندمدت روش‌هایی هستند که در درازمدت باعث می‌شوند آستانه تحمل ما در موقعیت‌های خشم برانگیز افزایش یابد، این شیوه‌ها به ما کمک می‌کنند قبل از اینکه وارد موقعیت‌های خشم برانگیز شویم با تمرین و ممارست بتوانیم مانع این شویم که کنترل خشم از دست ما خارج شود.
کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان گناوه خاطرنشان کرد: ورزش‌های هوازی، آرمیدگی و پیش‌بینی ازجمله روش‌های خنثی کردن خشم در درازمدت هستند.
فاطمه زیارتی اضافه کرد: در روش‌های کوتاه‌مدت خنثی کردن خشم هم می‌توان از این موارد نام برد: خودآگاهی هیجانی، تنفس عمیق، حواس‌پرتی (شمردن اعداد، به یادآوردن یک شعر، به یادآوردن یک خاطره خوشایند) ازجمله این روش‌ها هستند.
انتهای پیام/ م.ن 3080
با کلیک بر روی لینک زیر اخبار دانشگاه را از کانال تلگرام دریافت کنید
https://telegram.me/bpumspublicrelation

کلمات کلیدی:
فرهنگ.سلامت     شبکه.بهداشت.درمان     شهرستان.گناوه     سلامت.روان     فاطمه.زیارتی    

تاریخ بروز رسانی:   2 اسفند 1395

تعداد بازدید:   ۱۱

چاپ خبر |فايل متن خبر | ارسال به دیگران

ارسال نظر
ايميل :     
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 
حروف تصویر بالا :   
 
 

لینک به این صفحه
< >