کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت بوشهر:
نخوردن صبحانه می‌تواند اثرات منفی بر یادگیری دانش‌آموزان داشته باشد

9 آبان 1396
کارشناس بهبود تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت شهید بهشتی بوشهر گفت: تغذیه صحیح در قدرت یادگیری کودکان مؤثر است و نخوردن صبحانه می‌تواند اثرات منفی بر یادگیری دانش‌آموزان داشته باشد.

آمنه کریمی در جمع دانش آموزان دبستان غیرانتفاعی شریف افزود: عادت‌های غذایی در سنین کودکی شکل می‌گیرند به‌گونه‌ای که عادت به مصرف غذاهای آماده مانند فست فودها، غذاهای پرچرب و تند و همچنین تنقلاتی نظیر چیپس و پفک که ارزش غذایی ناچیزی دارند زمینه ایجاد اضافه‌وزنی، چاقی و سایر بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، فشارخون، بیماری قلبی و عروقی را در بزرگ‌سالی افزایش می‌دهد.
وی ضمن اشاره به اصول تغذیه صحیح  بیان کرد: برای رعایت اصول تغذیه صحیح بایستی به 2 نکته تعادل و تنوع در مصرف گروه‌های مواد غذایی توجه داشت.
کارشناس بهبود تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت شهید بهشتی بوشهر گفت: تعادل به معنای اندازه کافی استفاده کردن است و منظور از تنوع استفاده از گروه‌های مواد غذایی در برنامه غذایی روزانه کودکان می‌باشد و باید توجه داشت در تغذیه صحیح، زیاد خوردن مهم نیست بلکه درست و به‌اندازه غذا خوردن اهمیت دارد.
آمنه کریمی به اهمیت مصرف صبحانه به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین وعده غذایی در دانش آموزان اشاره و اضافه کرد: عدم مصرف صبحانه باعث کاهش توانایی مغز برای یادگیری و تمرکز کافی در دانش آموزان می‌گردد.
کارشناس بهبود تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت شهید بهشتی بوشهر مصرف میان وعده‌ها بعد از صبحانه را نیز امری ضروری دانست و اظهار داشت: می‌توان از میوه‌ها، سبزی‌ها، انواع مغزها، آجیل‌ها و میوه‌های خشک‌شده برای میان وعده‌ها استفاده کرد.
به همت کارشناسان مرکز خدمات جامع سلامت شهید بهشتی طرح آموزش فعال تغذیه و صبحانه سالم برای دانش آموزان ابتدایی در دبستان شریف محله بهمنی بوشهر انجام شد.
 
انتهای پیام/ ا.س- 3000
با کلیک بر روی لینک زیر اخبار دانشگاه را از کانال تلگرام دریافت کنید
https://telegram.me/bpumspublicrelation


کلمات کلیدی:
صبحانه     کارشناس.تغذیه     آمنه.کریمی     مرکز.بهداشت.بوشهر        

تاریخ بروز رسانی:   9 آبان 1396

تعداد بازدید:   ۱

چاپ خبر |فايل متن خبر



ارسال نظر
ايميل :     
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 
حروف تصویر بالا :   
 
 

لینک به این صفحه
< >